Option Media and social representations (en anglais)

Code Cours
1920-FLSH-INFCO-FR-3005
Langue d'enseignement
Français, Anglais
Ce cours apparaît dans les formation(s) suivante(s)
Responsable(s)
Veronica Ramos-Larregle

Présentation

Prérequis


This course requires a intermediate (B2) level of English as the course will be conducted in English and readings and assignments are all in English



Objectifs

Soutenir les capacités d’autonomie, de rigueur théorique et méthodologique, de déontologie, de créativité de l’étudiant dans un premier travail personnel de recherche.




Présentation

Accompagnement individuel et/ou collectif (séminaire)



Modalités

Modalités d'enseignement

In this course, you can expect to:

–identify how mass media constructs meaning

--identify and analyze how social identities are reflected and constructed through media products

--examine new technologies—blogs, forums, website, etc.--and their affect on social organization—citizens and governments, media professionals and public, etc.

--examine the effect of the globalization of mass media

--apply your understanding by producing media products

Évaluation

Ressources