Employer brand

Code Cours
2223-ISTC-M4S1-UE23-MAREMPL
Language of instruction
French, English
Teaching content
UE23
Training officer(s)
V.FILLION
Stakeholder(s)
V.FILLION
Level
Master
Program year
Period

Présentation

Goal
Giving students key tools to develop reflexes on the protection and exploitation of intellectual property rights.
Presentation
Part 1 :
Employer brand Context, definition and conditions of emergence
Part 2 :
Employer Brand, Issues for Organizations
Part 3:
Employer brand: what do employees think?
Part 4:
Employer brand: tools, the importance of social networks

Modalités

Evaluation

Ressources

Bibliography
Revue française de gestion, - CHARBONNIER-VOIRIN, Audrey et VIGNOLLES, Alexandra.

CHARBONNIER-VOIRIN, Audrey et VIGNOLLES, Alexandra. Marque employeur interne et externe. Revue française de gestion, 2015, no 1, p. 63-82.

La communication corporate-2e éd. - LIBAERT, Thierry et JOHANNES, Karine

LIBAERT, Thierry et JOHANNES, Karine. La communication corporate-2nd ed. Dunod, 2016.

Communiquer la marque employeur sur les médias sociaux - LESSARD, Steven.

LESSARD, Steven. Communiquer la marque employeur sur les médias sociaux. Gestion, 2015, vol. 40, no 1, p. 100-103.