Présentation
To read
theoretical texts from the field
of humanities and social sciences
allowing the students to question the identity
of artists and their works primarily
through the figure of the Other and the Elsewhere.
Modalités
Ressources
Daniel Arasse, <i>On n’y voit rien,, Descriptions</i>, Paris, Folio Essais, 2000|| <i> Le détail, pour une, histoire rapprochée de la peinture</i>, Paris, Flammarion, 1996|| <i>Histoires de peintures, </i>Paris, Folio Essais, 2006|| <i>L’Annonciation</i>, Paris, Hazan, 2010|| Jean Clair, <i>Méduse,, Contribution à une anthropologie des arts visuels</i>, Paris, Gallimard, 1989|| Georges Didi-Huberman, <i>Ouvrir Vénus, Nudité, rêve, cruauté</i>, Paris, Gallimard, 1999<i> </i>|| <i> Fra Angelico,, Dissemblance et figuration</i>, Paris, Flammarion, 1995|| E.H Gombrich, <i>Histoire de l’art</i>, Paris,, Gallimard, 1995|| Erwin Panofsky, <i>Essais d’iconologie</i>,, Gallimard, 1967|| Une bibliographie détaillée sera transmise au, début du semestre.||