WORLD DESIGN CAPITAL in 2020

09 décembre 2019

In a similar scheme as « LILLE, EUROPEAN CAPITAL OF CULTURE » in 2004, Lille will be the « WORLD DESIGN CAPITAL » in 2020.

This nomination is the result of a competition between cities all around the world, and more particulary, of a final between Lille and Sydney. The aim of being a World design capital for Lille is to be able to transform and to galvanize the metropolitan territory through the use of design.

In order to achieve this goal, any structure of the MEL (European Metropolis of Lille) can submit a project, called « Proof of Concept » (POC). So far, The Université Catholique de Lille has submitted 13 files, concerning various projects in progress.

The themes of these POCs contribute to create « the codesign dynamics of a desirable future » within the Université Catholique de Lille.

They concern the educational innovation, the relationship with the territory, the energy and societal transition, the artistic dimension…

Synergy is encouraged between POCs of the University as well as links with others POC of the territory.

In 2020, these projects will be promoted through a program, in the same form as the one for « LILLE 3000 » : communication, exhibitions, visits, courses around different themes).

The Université Catholique de Lille will actively participate in the program established by Lille World Design Captial, and will also provide a specific program concerning the University. This will promote the outcomes of the POCs, but also integrate events offered by the establishments.

• - 03 juillet 2020

Métiers de demain - Atelier en ligne

Le prochain atelier en ligne de la série Métiers de demain aura lieu le 9 juillet et sera consacré aux métiers de la solidarité.

Lien post Linkedin : https://www.linkedin.com/posts/hemisf4ire-design-school_tickets-inventons-les-m%C3%A9tiers-de-demain-activity-6682202767559274496-95pa

èPour s’inscrire : https://www.billetweb.fr/inventons-les-metiers-de-demain

• - 26 juin 2020

Patrick Scauflaire, élu Président-Recteur de l'Université Catholique de Lille

Dès la rentrée prochaine, Patrick Scauflaire succèdera à Pierre Giorgini à la tête de l’Université Catholique de Lille.

Patrick Scauflaire a été élu Président exécutif lors du Conseil Universitaire du jeudi 28 mai 2020. Il a ensuite été agréé par le Conseil Supérieur du 3 juin 2020 présidé par Jérôme Vignon, Administrateur Général et confirmé par le Conseil d’Administration de l’Institut Catholique de Lille et l’Assemblée Générale de l’Université Catholique de Lille en tant que Président-Recteur.

Patrick Scauflaire a été nommé officiellement Président exécutif de l’Université Catholique de Lille ce jeudi 25 juin 2020 par Mgr Ulrich, Archevêque de Lille et Chancelier de l’Université Catholique de Lille.

lire le communiqué

• - 04 juin 2020

Reconnaissance du diplôme d’Etat pour l’ESJ Paris-Grand Lille

Après avoir intégré la Fédération de l’Université Catholique de Lille en 2018 et inauguré ses nouveaux locaux au second étage du groupe Secom en 2019, l’Institut de journalisme tout média (IJTM - ESJ Paris Grand Lille) franchit un nouveau palier dans son développement : l’école préparera à un diplôme national de master à compter de la rentrée 2020.

contact@esjparisgrandlille.fr

Lire le communiqué de presse