Master Affaires Internationale Trilingues - Marketing & management international de la mode et du textile - en Apprentissage

Program type
alternance
Apprenticeship Training
Admission mode
file
Admission level
Bachelors Degree
Teaching method
FR
Degree
Master's Degree
Teaching language
French
ECTS Credits
120.00
Hourly volume
0 h
Duration
4 semestres

Présentation

Presentation

This Master’s Degree in Fashion Marketing and Management is a sandwich course with study periods at university as well as work experience in a company.
The student will gain knowledge of fashion and textiles, their environment, of international purchasing procedures and specific market analysis techniques to understand import and export practices in this sector.
Students need a very good knowledge of English and French and a good grasp of either German or Spanish to apply. During the course they will improve their skills in these languages and also learn another language (Russian, Arabic, Chinese…) at beginner level.

Specificities

-Knowledge of 3 modern languages and their cultural environments. Basic grasp of a third foreign language
-Knowledge of fashion and textile industry and its culture and characteristics
-Use of management methods and strategies specific to the fashion industry
-Use of international purchasing procedures in the fashion sector; creation of products to be marketed internationally
-Management of fashion boutique networks
-Management of fashion collections

Teaching officer
Natalia Guilluy-Sulikashvili, natalia.sulikashvili@univ-catholille.fr
Opportunities

-Regional director of a ready-to-wear chain
-Product manager
-International textile buyer
-Export zone manager
-Marketing manager
-Communications manager
-Market research
-Customer service manager

Diplôme préparé et conditions d'obtention du diplôme

Master Arts, Lettres et Langues
Mention Langues Etrangères Appliquées
Parcours Langues et Management international de la mode et du textile

Diplôme en convention avec l'Université d'Artois

Programme

Master sur 2 ans en alternance.
3 semaines en entreprise/1 semaine de cours

Master 1 Affaires Internationales et Trilingues - Marketing & Management de la Mode et du Textile (en Alternance), 2023-2024, S1
Master 2 Affaires Internationales et Trilingues - Marketing & Management de la Mode et du Textile (en Alternance), 2023-2024, S3
Master 2 Affaires Internationales et Trilingues - Marketing & Management de la Mode et du Textile (en Alternance), 2023-2024, S4

Admission

Admission condition

Licence 3 et niveau équivalent pour les écoles de commerce
-Recrutement sur titre ouvert aux titulaires d’une licence, notamment LEA, Sciences Economiques, LCE ou diplôme de Commerce de niveau BAC + 3.
-Un bon niveau en anglais et allemand ou espagnol est exigé.

Annual cost

voir les différents barèmes sur le site de la faculté : http://lesfacultes.univ-catholille.fr/sinscrire/estimer-vos-frais-de-sc…
La faculté applique le principe d’un barème différencié prenant en compte à la fois les ressources et la situation familiale. Une contribution réduite est consentie, sur justificatifs, aux familles confrontées à des difficultés particulières. Habilitation aux bourses

Informations non contractuelles et pouvant être soumises à modification