Présentation
The course will study the role of images and their
convincing power, especially in advertising and in the media in general.
The meaning of images, (from imitation to creation,
images and gods, images of power) images and narration (graphic narration, the
toys of the hero, how to make new friends), advertising forms (posters,
commercial adverts, campaigns)
Modalités
Ressources
Obligatoire :|| Mondzain,, Marie-José, <i>L’image peut-elle, tuer ?</i> Bayard, 2004.|| Joly,, Martine, <i>Introduction, à l’analyse de l’image</i>, Nathan 128, 1995.|||| Conseillée :|| Debray, Régis, <i>Vie et mort de l'image</i>,, Folio Gallimard, 1992.|| Floch, Jean-Marie, <i>Identités visuelles</i>,, PUF, 1995.|| Fresnault-Deruelle, Pierre, <i>L’éloquence des images</i>,, 1993.|| Gervereau, Laurent, <i>Voir, comprendre,, analyser les images</i>, La Découverte, 2000.|| Gervereau, Laurent, <i>Histoire du visuel au XXe, siècle</i>, Seuil, 2003.|| Tisseron, Serge, <i>Y a-t-il un pilote dans, l'image ?</i> Aubier, 1998.|| Weill,, Alain, <i>L’Affiche dans le monde</i>,, Somogy, 1998.|| <b>, , </b>||