Fiche détaillée d'un cours


   


Voir la fiche établissement

English for E-Commerce

2016-2017

Les Masters du Rizomm - FGES ( RIZOMM )

Code Cours :

1617-RIZOMM-MIS-FR-4003


Niveau Année de formation Période Langue d'enseignement 
Année 1Français
Professeur(s) responsable(s)
Intervenant(s)Pas d'autre intervenant

    Ce cours apparaît dans les formations suivantes :
  • Faculté de Gestion, Economie & Sciences - Masters du Rizomm - Master 1 Digital Commerce - Année 1 - 4 ECTS

Pré requis

Niveau d'anglais validé lors du recrutement.

Objectifs du cours

Donner aux étudiants les fondamentaux du langage utilisé dans le e-commerce pour leur permettre de s'intégrer plus facilement dans leur environnement professionnel.

Contenu du cours

> Business English : genres, written, emails, web text, customer and reader expectations


> Business emails : propositions, offers, help-desk


> Keywords and Google optimization : website design, advertising, click throughs, pop-ups


> Website design and text : genre, concision, structure of sections, links


> Final project ideas


> Primary market research and analysis, market research questioning techniques, bias, big data 1, legal issues, sourcing samples


> Market research : questions in writing, in spoken interviews including cold calling techniques


> Secondary market research, sources : Google, Rocket Fuel, Big data 2


> Market research questions : 5 minutes telephone interviews per student


> Financial planning for marketing and marketing project appraisal


> Presentation techniques : business propositions and business plans, use of visuals, data, sequencing


> Business plans, USP's, market studies


> Report and proposal writing


> Product pricing strategies


> Project appraisal techniques


> Promotional techniques : network marketing, social networks, appropriacy for different product classes


> Written reports


> Project report final project


Modalités d'enseignement

Organisation du cours

Méthodes pédagogiques


    Évaluation

    Contrôle continu : coeff. 1





     
    * Informations non contractuelles et pouvant être soumises à modification
     
     
    Vidéo : Un campus à vivre
    Notre chaîne Youtube