Fiche détaillée d'un cours


   


Voir la fiche établissement

Anglais 2

2016-2017

Faculté de Gestion, Economie & Sciences ( FGES )

Code Cours :

1617-FGES-LANG-EN-2006


Niveau Année de formation Période Langue d'enseignement 
Anglais
Professeur(s) responsable(s)
Intervenant(s)Pas d'autre intervenant

    Ce cours apparaît dans les formations suivantes :
  • - - - 4 ECTS
    - - - 4 ECTS
    Faculté de Gestion, Economie & Sciences - Licences & Prépas - Licence 2 Internationale d'Economie et de Gestion - S3 - 1 ECTS

Contenu du cours

Economic & financial English

• The business cycle
• The Role of government
• Understanding financial vocabulary
• Taxation
• Economic trends /Describing graphs
• News and current affairs


Modalités d'enseignement

Organisation du cours

Small class sizes facilitate and ensure language acquisition through active student participation* and involvement in the learning of the themes studied. Common features of the classes will include

• Discussions/debates
• Short presentations
• Role plays
• Short case studies

* Students will be expected to fully prepare in advance for the classes thereby maximising classroom time. This will involve
• The prior acquisition of the necessary vocabulary
• The reading of prescribed articles
• Research on internet to further their knowledge of the topics

Méthodes pédagogiques


    Évaluation


    Bibliographie

    • , Bibliographie, • Market Leader Intermediate and Upper intermediate)
      • Grammar and practice Intermediate OUP
      • English Grammar and Use CUP
      • English for Business studies –CUP
      • Oxford Preparation Course for the Toeic Test
      • Oxford Practice Tests for the Toeic
      • Oxford Practice Tests for the Toeic 2
      • Articles from The Economist


    Ressources internet

    • Internet : http://economist.com/
      http://www.ft.com/
      http://bbcworldservice.com/learningenglish/newsenglish
      http://bbc.co.uk/
      http://economist.com/research
      http://guardian.co.uk/
      http://www.iht.com/
      http://www.nytimes.com/



     
    * Informations non contractuelles et pouvant être soumises à modification
     
     
    Vidéo : Un campus à vivre
    Notre chaîne Youtube